SEO – Site de Stiri: de la 3 la 100 mii de vizite/luna in 5 luni
Servicii
SEO, Strategie de marketing, Dezvoltare site
Nisa
Stiri
Păstrăm confidențialitatea datelor despre client pentru a nu divulga strategiile SEO folosite. Spre exemplu, un specialist SEO bun poate vedea „secretele” SEO folosite dacă știe unde să se uite.
1. Provocarea clientului
Clientul a lansat site-ul de stiri in septembrie 2023. Ei au atins aproape 3 mii de vizite organice în luna ianuarie 2024, după 5 luni de la lansarea site-ului.
Într-o piață media online dominată de giganți consacrați, cu echipe editoriale masive și zeci de ani de autoritate, un nou site are șanse minime să iasă în față.
Până atunci clientul a făcut eforturi considerabile pentru a face SEO cât mai bine:
departament de 5 content writeri
600+ articole scrise fără tool-uri cu Ai, conținut original, interesant pentru cititori
10-15 backlink-uri achiziționate pe lună
optimizări SEO dedicate la fiecare articol publicat
Astfel provocarea principala era sa creasca traficul organic pe site și să fie recurent în fiecare lună, nu doar de moment.
2. Soluția Simplisio SEO
1. Audit
Am realizat un audit calitativ, nu cantitativ cu vreun tool SEO, ci pe baza principiilor si experientei in domeniu, am evaluat de ce articolele nu aduc trafic si ce ar fi de facut. Din audit am identificat:
Cel mai important: Strategia de Conținut: Articolele erau publicate reactiv, fără o cercetare de cuvinte cheie în spate. Lipsea o strategie eficientă a conținutului „evergreen” care să atragă trafic pe termen lung, nu doar în primele 24 de ore. De asemenea, lipsea o targhetare corecta a ceea ce piața țintă căuta pe Google. Prin SEO nu creăm cerere, ci livrăm pe baza cererii (ce caută oamenii).
Folosirea plugin-ului de SEO era o muncă în plus care aducea 0 rezultate. Degeaba optimizezi ceva care nu are o strategie de la bun început.
Backlink-urile erau slab calitative, dar chiar și așa în acest proiect am reușit creșterea rapidă la 100k fără focus pe backlink-uri.
2. Cercetare
Astfel, una dintre soluții a fost partea de cercetare:
cercetarea amănunțită a domeniului
întelegerea comportamentului pieței țintă
analiza a ceea ce merge și ceea ce nu merge
alegerea cuvintelor la care avem cele mai mari șanse de succes.
Nu e suficient să alegi cuvinte cheie care se caută și să scrii despre ele. Dacă faci asta riști să apari pe pagina 2-3 daca ești un site mic.
Astfel, prin cercetare strategică, am identificat anumite cuvinte cheie cu multe căutări lunare, dar care nu erau targhetate corespunzător de niciun site mare de știri. Cheia a fost înțelegerea profundă a ceea ce utilizatorii voiau să găsească la aceste căutări pe Google.
3. Strategie și planificare conținut
În această etapă am colaborat cu echipa de content writeri pentru a implementa cât mai bine strategia SEO. Practic nu am trimis doar un raport în care am transmis „nu e bine cum ati facut, trebuie altfel”, ci am facut un plan simplu de inteles pentru toti membri echipei si am delegat pentru fiecare membru al echipei continutul pe care il avea de scris + procedura simplificată și am colaborat cu ei pentru a implementa corespunzator cu strategia SEO.
Nu am schimbat din temelii modul în care aceștia scriau conținutul, ci doar am adăugat câteva componente care urmau să facă diferența. Am colaborat foarte bine cu toți membri echipei care au implementat rapid strategia și astfel rezultatele au venit și ele rapid.
O componentă importantă a fost și faptul că am analizat și planificat dinainte subiecte care urmau să fie populare și cautate pe Google sau am acoperit atat de bine „search intent-ul” pentru articolele evergreen, incat atunci cand subiectul articolului ajungea in prim plan in presa, tot site-ul nostru aparea in top in Google pentru ca satisfacea cel mai bine „search intent-ul” fara ca noi sa mai schimbam ceva la articol.
4. Implementări tehnice
Pe lângă audit, cercetare și strategie, am făcut și implementări tehnice pentru a optimiza site-ul cât mai bine precum:
Setări pentru ca site-ul să fie listat pe Google News
Setări pentru ca setările SEO ale articolelor și imaginilor să fie optimizate direct, fără ca membri echipei să mai trebuiască să modifice setările de SEO.
Organizarea paginilor și secțiunilor de pe site pentru a atrage mai multă vizibilitate de pe google
Optimizarea imaginilor pe baza „search intent-ului” (foarte important, s-a dovedit apoi a fi o componenta importantă din succes)
Automatizare tehnica pentru a actualiza anumite informatii din articole automat. (asta ajuta articolele sa ramana relevante si actualizate)
Diverse alte implementări tehnice care intră în categoria „detalii”.