Netflix se afla in top 43 de site-uri clasificate dupa volumul de vizite organice, avand un numar de 300 de milioane de vizite organice in fiecare luna. (sursa: Semrush.com) Volumul de vizite a fost mult mai mare in 2021, insa scaderea vizitelor organice dupa 2021 este un trend datorita faptului ca in 2021 oamenii au folosit mai mult internetul, decat in prezent.
Astfel, uitandu-ne la volumul de vizite organice generate lunar, teoretic ar fi dificil sa gasim oportunitati pentru a genera si mai multe vizite organice si clienti. Insa, iata ce oportunitati am gasit:
1. Pagini separate cu actori
Analizand site-ul Netflix, am observat ca acestia nu au pagini separate unde sunt prezentati actorii. Imbd.com are aceste pagini separate si genereaza 148,9 milioane de vizite organice lunar (doar din Statele Unite, volumul de vizite globale putand fi chiar triplu).
La ce ajuta aceste pagini?
- Vizibilitate. Poti genera in plus cateva zeci sau sute de milioane de vizite lunare
- Crearea de valoare pentru clienti si potentiali clienti. Netflix poate ajuta clientii sau potentialii clienti sa gaseasca filme mai usor.
- Promovare gratuita. Acestia poti obtine mai multe link-uri de la alte site-uri care sa promoveze Netflix in mod gratuit deoarece aceste site-uri vor sa prezinte audientei lor informatii despre actorii respectivi.
- Vanzari. Netflix obtine vanzari in prisma vizibiltatii obtinute. Oamenii pot sa caute numele unui actor tocmai pentru a ajunge la un film pe care il cauta -> ceea ce se poate traduce in noi clienti sau chiar o rata de retentie mai mare a clientilor existenti care pot vedea platforma Netflix ca un centru unde gasesc toate informatiile despre filme si actori.
Asa arata de exemplu o pagina de prezentare a lui Morgan Freeman si a filmelor in care acesta a jucat pe imbd.com:
Un numar de 1.6 milioane de oameni cauta numele actorului pe Google in fiecare luna, pe prima pozitie, aflandu-se de cele mai multe ori imdb.com pentru majoritatea numelor de actori.
2. Sectiune cu actorii filmului
Netflix are deja o secțiune cu actorii filmului, însă iată ce lipsește:
1. Poza cu actorul (Probabil unii oameni vor să găsească numele unui actor pe care nu și-l amintesc, dar își aduc aminte de cum arăta. Pozele în acest caz sunt foarte folositoare)
2. Nu poți da click pe numele unui actor pentru a-i accesa pagina personală -> Revenim la ce am menționat mai devreme la primul punct. De ce este important să poți accesa paginile actorilor plecând de la pagina filmului? Pentru că sunt multe persoane care vor să vadă în ce alte filme a jucat actorul respectiv, poate chiar să le vizioneze. În plus exista multe alte informații folositoare despre un actor pe care oamenii le caută precum: data de naștere, paginile personale de social media, rudele actorului, premii, interviuri și multe altele. Toate acestea sunt informații care pot apărea pe pagina actorului și care pot genera mult mai mult trafic organic pentru Netflix.
Astfel, daca căutăm pe Google “wednesday cast” vom vedea că Netflix apare pe poziția 3, pe când IMDb apare pe poziția 1. Motivul este tocmai „search intent”, faptul că pagina cu care Netflix apare pe Google nu satisface foarte bine nevoilor utilizatorilor.
În plus, acest lucru este confirmat și de volumul traficului generat de către Netflix în comparație cu IMDb.
IMDb generează de două ori mai mult trafic decât Netflix.
366 de mii de vizite organice – IMDb
180 de mii de vizite organice – Netflix
Notă: Datele au fost filtrate pentru a exclude căutările branduite care oricum ar fi ajuns pe pagina brandului indiferent de optimizarea SEO.
3. Pagini separate pentru fiecare sezon sau episod diferit
Netflix cel mai probabil are un partneriat plătit cu Google pentru a fi recomandat în rezultatele căutării. Google afișează o secțiune “Watch show” atunci cand căutările sunt legate de un film existent pe Netflix și afișează doar Netflix ca opțiune de vizionare.
Acest lucru se întâmplă și la căutările mai specifice pentru un sezon sau un episod dintr-un serial unde Google afișează o listă cu episoadele din sezonul căutat alături de un buton de “Watch” care duce către Netflix. Nu am numi asta SEO întrucât foarte probabil este rezultatul unui parteneriat plătit. De asemenea, este important de menționat că utilizatorii pot trece peste aceasă secțiune care nu arată foarte atractiv și se pot uita direct la următoarele rezultate de pe Google.
Astfel, Netflix apar doar în secțiunea care afișează o listă cu episoadele, însă nu apar în topul rezultatelor organice întrucât nu au o pagină dedicată pentru fiecare sezon sau episod.
Iata cum arată traficul organic obținut de Netflix în comparație cu Amazon pentru cuvintele cheie legate de „suits season 9”:
Notă: Datele au fost filtrate pentru a exclude căutările branduite care oricum ar fi ajuns pe pagina brandului indiferent de optimizarea SEO. (mai puțin la Netflix unde oricum nu ar fi contat foarte mult având în vedere că sunt 28 de vizite în total)
4. Nu au un sistem de rating al filmelor
IMDb rating este foarte cunoscut de către pasionații de film. Acest lucru ajută IMDb să fie mult mai popular, să aibă mai multe accesări pe site și multe altele. Nu prea ar fi motive pentru care Netflix nu ar putea să facă și ei un sistem de rating al filmelor pe site. Mulți oameni caută rating-ul sau recenziile unui film înainte de a-l alege. Mai jos putem vedea cum arată sistemul de rating al filmelor pe IMDb:
4. SEO Tehnic și On-Page de Bază
Foarte mulți din industria SEO insista asupra elementelor tehnice, însă eu mereu le-am spus clienților mei că importanța aspectelor tehnice poate să fie destul de limitată. Netflix este un site în top 50 Semrush Domain Rating, însă mai jos putem vedea cum neglijează aspecte care sunt promovate ca fiind foarte importante pentru SEO:
1. Structura titlurilor (headings)
2. Meta titlul
În acest caz, având un featured snippet, Google nu a mai afișat meta-descrierea care explică despre ce este vorba în pagină. Astfel, pagina a rămas doar cu titlul vag „Global Top 10”.
3. Canonical tag
Nu aș spune că, în acest caz, partea tehnică ar face o diferență semnificativă, dar cel puțin aș sublinia importanța de a urmări dacă setările SEO ofera o experiență bună pentru utilizatori.