Audit SEO MassMutual.com

Massmutual este o companie care vinde asigurari de viata si alte produse produse financiare. Avand o cifra de afaceri de 10.7 miliarde de dolari in 2022, acestia sunt pozitionati pe locul 100 in topul companiilor din Statele Unite dupa cifra de afaceri.

Acestia au participat la Devtalks Romania in iunie 2023, lucru care m-a motivat sa le auditez site-ul.

Indicii site-ului:

Image link

De la prima vedere se pot vedea mai multe probleme, dar sa le luam pe rand:

1. Lipsa traficului organic

Acest lucru se vede de la prima verificare, acestia inregistrand doar 193.6 mii de vizite organice lunare. Acest volum este mult prea mic avand in vedere marimea brandului Mass Mutual. Dupa cum vom vedea mai jos, acestia desi au partea de off-page care sta mult mai bine din punct de vedere cantitativ (nu neaparat si calitativ), au probleme mari la a aparea pe prima pagina Google, mai ales pentru cautarile nebranduite, care au si cel mai mare volum de cautari lunare.

2. Scaderea traficului organic incepand cu anul 2021

Desi scaderea poate fi chiar un trend al industriei in urma scaderii timpului petrecut online de catre consumatori din 2021 pana astazi, exista multi competitori ai MassMutual care au continuat sa creasca in aceasta perioada, unul dintre ei fiind chiar prezentat in acest audit.

3. Prioritizarea reclamelor platite in fata canalelor care aduc venituri pe termen lung

Reclamele platite sunt folosite in cea mai mare parte sa aduca venituri pe termen scurt. Nimic gresit aici, insa pentru o crestere sustenabila, orice brand trebuie sa diversifice canelele folosite in functie de efectul pe care il poate avea fiecare canal de promovare. Acest concept este aratat de Les Binet si Peter Field in cartea „Effectiveness in Context”, dar poti vedea mai multe detalii aici sau citind despre cei de la Adidas care au facut aceasi greseala de a investi prea mult in reclame. Les Binet sustine ca in general brandurile trebuie sa investeasca 60% in cresterea brandului (canalele de promovare si tacticile de marketing care aduc venituri pe termen lung) si 40% in activarea vanzarilor (canalele de promovare si tacticile care aduc venituri pe termen scurt).

Image link

Cei de la MassMutual incearca sa compenseze lipsa traficului prin campanii platite de Google Ads care le generaza 11.5 mii de vizite lunare, platind pentru acestea 100 de mii USD lunar, avand un CPC care ajunge pana la aproximativ 15 USD pentru un singur click.

Image link

Dupa cum se poate vedea in grafic, luna in care am facut acest audit este una in care nu s-a investit asa mult in Google Ads comparativ cu celelalte. Vedem ca investitiile in Google Ads au fost constante inca din 2011 (anul de cand are aplicatia date disponibile), iar in 2021 au ajuns chiar si la 94 de mii de vizite generate prin Google Ads.

La partea de costuri ale campaniilor de Google Ads, vedem ca acestia au atins maximul la 719 mii de dolari pe luna:

Image link

Investitia in Google Ads pentru ei nu este neaparat o greseala avand in vedere ca un singur client castigat poate aduce venituri constante timp de ani de zile prin faptul ca acesta cumpara asigurarea de viata pentru mai multi ani sau o poate reinnoi constant.

Insa, problema este neglijarea obiectivului de a aduce clienti in mod organic care poate aduce venituri pe termen lung la un cost mult mai mic. Daca ar fi sa intram in detalii, SEO ajunge inclusiv la costuri marginale aproape de zero dupa ce investitia a fost recuperata.

4. Lipsa traficului organic pentru cautari nebranduite

Asa cum am aratat si in auditul SEO Lego, multe branduri mari nu fac SEO foarte bine si ajung sa aduca trafic pe site majoritar prin cautari care includ numele brandului lor. Traficul organic de la aceste cautari este foarte bine venit, insa lipsa traficului prin cuvinte cheie care nu includ numele brandului ne arata faptul ca acestia majoritar nu aduc clienti noi pe site.

Image link

Guardianlife.com, competitor al MassMutual demonstreaza faptul ca se poate genera mult trafic organic (organic = neplatit) de pe Google pentru cautari nebranduite:

Image link

Guardianlife.com genereaza de 7 ori mai mult trafic organic de pe Google cu cautari nebranduite, chiar daca Guardianlife este un brand mai mic decat MassMutual.

Totodata, putem vedea faptul ca Guardianlife are de 4.6 ori mai putine backlink-uri decat MassMutual, ceea ce ar insemna ca MassMutual ar fi trebuit sa aiba sanse mult mai mari sa fie in top pe Google, in fata Guardianlife.

Image link

La prima vedere din punct de vedere off-page, Mass Mutual sta mult mai bine la toate aspectele, mai putin la traficul organic, deoarece Guardianlife a stiut mult mai bine sa isi optimizeze site-ul.

5. Cele mai importante pagini nu apar in top pe Google

Sa comparam de exemplu pozitiile pe Google pentru unul dintre cele mai valoroase cuvinte cheie: whole life insurance:

Image link

Cuvantul cheie „asigurare de viata” are un numar de 74 de mii de cautari lunare si un cost per click de $12.25.

MassMutual genereaza 1.1 mii de vizite organice prin variatiile de cuvinte cheie, dar se afla pe pozitia 37 pentru cuvantul cheie principal, generand doar 22 vizite organice lunar:

Image link

Pe de alta parte, Guardian Life genereaza 14.2 mii de vizite organice prin variatiile de cuvinte cheie si se afla pe pozitia 4 pentru cuvantul cheie principal, generand 4.9 mii de vizite organice lunar:

Image link

Nota: Traffic Cost = costul teoretic al traficului organic generat, calculat in functie de CPC de pe Google Ads. Astfel, acesta este un cost care nu a fost platit.

6. Articolele informationale nu genereaza prea multe vizite organice

Daca ne uitam pe site-ul lor putem vedea ca acestia au si un blog. Ei scriu articole pe blog, insa articolele acestora nu genereaza foarte mult trafic. Daca cei de la MassMutual le-au scris pentru a le trimite clientilor existenti pentru a afla informatii noi, acesta este un lucru excelent, insa articolele nu aduc venituri foarte mari organizatiei din moment ce au foarte putine vizite organice de pe Google pentru articolele de blog.

Asta nu inseamna ca ca un blog din aceasta industrie nu ar fi profitabil, ci ne arata ca cei de la MassMutual nu au avut in vedere si optimizarea SEO a blog-ului, trecand peste principii de baza ale SEO care au dus la generarea urmatoarelor rezultate:

Image link

Cu toate acestea, MassMutual are 695 de pagini pe site-ul de blog. In acelasi timp, daca ne uitam la Investopedia, acestia au mai multe articole despre asigurari care aduc singure mai mult trafic organic decat toate cele 695 pagini ale MassMutual la un loc:

Image link