Studiu de caz Freshful – Cat dureaza până vin rezultate din SEO?
In acest studiu de caz voi prezenta cat a durat pana Freshful a avut rezultate semnificative din SEO
Statistici Freshful
La momentul scrierii acestui studiu de caz, Freshful are 130 de mii de vizite organice pe site (estimat, sursa: Ahrefs.com).
Conform Semrush.com ar avea 200 de mii de vizite organice și numai 22.5% din ele sunt vizite provenite din căutări folosind numele brandului „freshful”. (De notat că aceste cifre sunt estimate de aplicația SEO, datele reale putând fi mai mari, sau mai mici)
Acest procent este unul foarte bun, care practic spune că aproape 80% din vizitele provenite de pe Google către site-ul Freshful, sunt vizite organice provenite de la potentiali clienți care nu căutau în mod specific brandul Freshful, ci au cautat anumite produse, iar pe Google au găsit site-ul Freshful în mod organic prin SEO.
Când a început Freshful să facă SEO?
Lansarea Freshful a fost anunțată oficial în 21 Octombrie 2021, moment în care:
- Site-ul a devenit accesibil în mod oficial și Google a început și el să poată vedea produsele din site, după care a început să le indexeze
- Au început să primească backlink-uri de la mai multe site-uri, backlink-uri care i-a ajutat foarte mult la SEO
Când au venit rezultatele organice din SEO?
Cam așa arată graficul traficului organic al Freshful:
Puncte principale ale evoluției din primele luni:
21 Octombrie 2022: Lansarea site-ului
Ianuarie 2021: 4748 vizite organice pe lună
Martie 2022: 29,752 vizite organice pe lună
Iunie 2022: 52,764 vizite organice pe lună
Până în Martie 2023 traficul a fluctuat doar în zona 45k-60k (asta poate fi datorat și de numărul de produse sau categorii la diferite momente pe site, de exemplu daca din 2023 ei au adaugat mai multe categorii sau produse, este de așteptat să crească traficul prin acoperirea unor noi tipuri de produse)
Link Building
Freshful a avut o creștere accelerată, dar cel mai important: naturală și corectă -> în 5 luni au atins un Domain Rating de 31. (Încă o dovadă că nu trebuie să alergați dupa creșterea Domain Rating-ului, ci mai mult după această creștere naturală și corectă)
De ce am ales Freshful ca studiu de caz?
Freshful sunt un exemplu de brand lansat recent și care a făcut SEO bine, astfel el poate fi un exemplu cu privire la cât de repede poate vedea rezultate un brand care face SEO bine.
Vei avea si tu rezultate la fel de repede sau la fel de bune?
Aici răspunsul este că depinde. Rezultatele pot veni și mai repede sau mai lent, mai bune sau mai scăzute cantitativ (important fiind cum sunt calitativ = creștere a vânzarilor, ROI, etc.)
Depinde de:
- Competiție
- Investiție
- Strategie
- Vechimea site-ului
- Număr de produse
- Și altele
De exemplu dacă ai deja de ceva timp un magazin online, poți vedea rezultate mai repede decât dacă abia a fost lansat deoarece Google nu vrea să promoveze site-urile făcute „ieri”, ci vrea să promoveze site-urile care dovedesc în timp că livrează ceea ce consumatorii au nevoie. După desigur că depinde și nivelul competiției și cât de bine se face SEO.
Surse:
- Date SEO despre site: Ahrefs și Semrush.
- Logo: Freshful.ro