Vrei sa ai multi clienti si sa fii mai profitabil cu spalatoria ta de haine? In acest articol, iti voi arata cum te poate ajuta SEO sa ajungi la mai multi clienti si sa faci profit.
Ce este SEO pentru spalatorii de haine?
Pe scurt, SEO aduce site-urile in top pe Google fara a plati pentru reclame. Totodata, rezultatele raman, fiind unul dintre cele mai profitabile canale de marketing.
In loc sa platesti pentru reclame, poti face SEO care sa iti aduca venituri pe termen lung.
Este SEO profitabil pentru spalatorii de haine?
Intai hai sa vedem daca SEO poate fi profitabil pentru o spalatorie de haine. Asta consider ca este cel mai important pentru a vedea daca merita sa investesti efortul tau sa citesti mai departe.
Câți oameni caută pe Google spalatorie haine?
In poza de mai sus „volumes” se refera la numarul de cautari lunare pe Google pentru cuvantul sau cuvintele respective.
Prin urmare, SEO poate sa fie cheia cu care poti creste spalatoria ta de haine, dar depinde si de afacerea ta individuala.
E SEO profitabil si pentru afaceri mai mici? Din experienta mea, da! In acest ghid, am inclus strategii care merg atat pentru afaceri mari, cat si pentru afaceri mici.
Totusi, depinde si cum faci SEO si depinde de resursele pe care le ai, ce obiective ai. Nu exista un raspuns universal (fara sa ne uitam exact la afacerea ta), SEO poate fi foarte bun, dar trebuie adaptat la afacerea ta.
De ce este SEO unul dintre cele mai profitabile canale de marketing?
Beneficiile SEO:
- Nu mai platesti reclame sau pentru fiecare vizita pe site
- SEO aduce oameni care sunt deja interesati de spalatorie haine pentru ca au cautat pe Google -> Rata de conversie mai mare
- SEO aduce rezultate pe termen lung, rezultatele raman sau pot creste dupa ce ai facut SEO -> Profitabilitate pe termen lung foarte mare
Dezavantaje SEO:
- Nu e usor, de multe ori trebuie sa lucrezi cu un specialist care stie bine ce face
- Poate parea scump, dar nu e. SEO aduce profitabilitatea pe termen lung, chiar daca la inceput trebuie sa investesti, SEO poate ajunge la un ROI intre 300% si 1400% in 3 ani, cu o perioada de recuperare a investitiei de 6-16 luni in medie. (Sursa)
- Trebuie sa ai rabdare. Daca vrei rezultate imediate, reclamele si Social Media pot fi o varianta mai buna. SEO este ca un maraton, se depune efort pentru a avea rezultate care sa ramana pentru ca totul se bazeaza pe algoritmul Google care nu promoveaza pe oricine, ci doar cei care ii considera el cei mai buni si relevanti pe baza algoritmului
Cum faci SEO pentru spalatoria ta de haine? 10+1 tactici care functioneaza in 2024:
Strategie bonus: Google Maps pentru spalatorii de haine
Pentru spalatorii de haine, Google Maps poate fi unul dintre cele mai profitabile instrumente. Afacerile de pe Google Maps apar deasupra cautarilor locale pe Google si pot aduce foarte multi clienti. Iata ce trebuie sa faci in cativa pasi simpli:
(Daca ai deja profil de Google Maps, sari la pasul 3 de la Google Maps)
- Creeaza un profil de Google My Business.
Link aici sau cauta pe Google „Google My Business”.
- Adauga informatiile si pozele
Acum esti aproape gata. Daca ai o locatie fizica, Google va verifica adresa prin trimiterea la adresa ta a unui plic cu o parola. Nu e deloc complicat.
- Cel mai important: Aduna recenzii!
Pentru a aparea in top pe Google Maps ai nevoie de recenzii. Chiar daca iti e greu sa ceri recenzii, trebuie sa o faci daca vrei sa apari in top pe Google, mai ales atunci cand clientii tai sunt foarte multumiti. Nu astepta sa o faca ei, roaga-i sa te ajute cu o recenzie. Nu dureaza mult.
Din experienta mea, foarte multe afaceri genereaza sute de clienti doar din Google Maps.
Cum faci optimizarea SEO pentru un site de spalatorie haine?
Daca nu ai deja un site, in general iti recomand sa folosesti WordPress pentru site-ul tau (dar depinde si de nevoile tale individuale). Daca angajezi pe cineva, cauta sa iti construiasca site-ul pe WordPress.
De ce WordPress?
Pentru ca WordPress ofera cele mai multe posibilitati si este cea mai folosita platforma din intreaga lume. O sa iti fie mult mai usor. Daca deja ai un site pe alta platforma decat WordPress, nu iti face griji. Poti face SEO foarte bine si pe alte platforme sau un site custom, chiar daca unele sunt mai restrictive.
Iata cele 10 tactici fundamentale:
1. Cerceteaza cuvintele cheie pe care clientii tai le cauta pe Google
Cercetarea de cuvinte cheie te ajuta sa afli ce cauta clientii tai pe Google in legatura cu spalatorie haine. Apoi poti sa targhetezi mult mai bine cuvintele respective pentru a-i aduce pe site-ul tau. Cum faci asta?
Variante gratuite:
- Recomand Ahrefs (varianta gratuita e mai limitata, dar daca vrei ceva minimal, te poate ajuta)
- Google Keyword Planner (din Google Ads, dar trebuie sa ai cont, iar volumul de cautari nu este exact)
Variante platite:
- Lucrezi cu un specialist SEO (recomandat, din motive evidente de expertiza)
- Ahrefs (de la $129 pe luna)
- Semrush (de la $139.95 pe luna) – recomandat pentru pret mai mic pentru ca nu are limite asa mici de utilizare, comparativ cu Ahrefs care are un pret bazat pe cat de mult folosesti aplicatia
2. Targheteaza cuvintele cautate de clienti prin pagini de pe site-ul tau
Daca vrei rezultate, strategia de SEO este sa ai o pagina dedicata pentru fiecare serviciu sau produs. Odata ce ai paginile, optimizeaza urmatoarele elemente SEO cu cuvintele cheie:
- URL
- Meta Titlu
- Meta Descriere
- H1 (titlul paginii), H2, H3 (subtitluri)
- Alt text la imagini
Si aici este nevoie totusi să știi unele detalii în funcție de cuvintele tale specifice și de aceea ar fi bine să te consulți cu un specialist SEO.
Aceste elemente sunt baza SEO On-Page, insa ai nevoie si de strategia numarul 3:
3. Adauga continut relevant la fiecare pagina
Odata ce ai elementele de baza la locul lor, cuvintele cheie trebuie sa vina in mod natural. Ceea ce conteaza acum este sa incluzi in pagina continut relevant pentru targhet-ul tau de clienti pentru a le oferi informatii care sa ii ajute. Iata ce poti sa incluzi:
- Detalii despre serviciul sau produsul tau
- Beneficiile serviciului sau produsului tau
- Etapele serviciului sau etapele folosirii produsului tau
- Sfaturi/Recomandari
- Imagini relevante
- Preturi
- Testimoniale
- Formular de contact sau direct date de contact
4. Creste autoritatea site-ului tau prin link-uri de la alte site-uri
Fiecare site are un nivel de autoritate pentru Google. Acesta este unul dintre motivele pentru care un site nou nu ajunge imediat in top pe Google. Google se uita la autoritatea fiecarui site atunci cand claseaza rezultatele.
Autoritatea unui site este calculata in functie de calitatea si cantitatea de link-uri primite de la alte site-uri. Aceste link-uri sunt ca niste recomandari oferite de alte site-uri. Google le evalueaza pentru a intelege autoritatea unui site. Cu cat ai mai multe recomandari calitative, cu atat site-ul tau este mai puternic.
La ce te ajuta sa ai un site cu autoritate?
Practic, atunci cand un site are autoritate, este mult mai usor sa apari in top pe Google pentru orice produs sau serviciu pe care il are. Exista o stransa corelatie intre numarul de backlink-uri de calitate si rezultatele din SEO.
Autoritatea scazuta a site-ului este de multe ori motivul principal pentru care site-urile nu au rezultate din SEO.
Cum verifici autoritatea site-ului tau?
- Intra pe link-ul acesta. Este un instrument gratuit de la Ahrefs.
- Scrie numele site-ului tau
- Uita-te la „Domain Rating”
Domain Rating este un metric pe o scala de la 0 la 100 care indica ce autoritate are un site.
Atentie, Domain Rating nu este un metric Google si uneori poate fi manipulat prin anumite link-uri, iar in realitate pentru Google sa nu conteze foarte mult. De aceea, link-urile sunt mai avansate in SEO si putini le stapanesc.
Cum cresti autoritatea site-ului tau?
Pe scurt, aici trebuie sa publici articole pe alte site-uri care vor contine un link catre site-ul tau. E important sa ai un mix de calitate si cantitate a site-urilor alese. Practic primind link-uri de la site-uri cu autoritate si autoritatea site-ului tau creste. Aceasta parte poate parea costisitoare, dar daca este facuta cum trebuie, merita.
Politica Google
Aici mai este important de mentionat faptul ca Google interzice cumpararea de link-uri. Insa, cumpararea de link-uri este probabil un standard in SEO (inclusiv pentru firmele mari) pentru ca nu ai cum sa cresti daca nu le cumperi si altfel nu mai apar rezultate.
Astfel, recomandat este sa lucrezi cu un Specialist SEO care sa administreze tot procesul pentru tine
Eu am lucrat si invatat impreuna cu cei mai buni specialisti SEO din afara. Am invatat cele mai avansate strategii de link building (asa se numeste) si stiu foarte bine cum trebuie facut pentru a aduce cele mai bune rezultate.
De ce nu e atat de usor? Pentru ca trebuie sa faci link building astfel incat Google sa nu se prinda de faptul ca link-urile respective sunt cumparate. Google are niste algoritmi foarte avansati pentru a analiza link-urile deoarece nu vrea ca rezultatele sa fie atat de usor de manipulat (altfel, ar scadea calitatea rezultatelor). Google se uita inclusiv la calitatea site-ului care a publicat link-ul si la modul in care acesta trimite link-urile. Astfel, atunci cand primesti multe link-uri de la site-uri de calitate slaba, Google se poate prinde si te poate penaliza, ajungand astfel sa pierzi timpul si banii investiti.
Din experienta mea, link building-ul este una dintre cele mai profitabile activitati de SEO daca este facut cum trebuie. Iata un exemplu:
Startco.ro
- Investitie link building: 3-10 mii de euro (Sursa: cercetare proprie)
- Profit total: 495 mii de euro (Sursa: Lista Firme)
- Vanzari din SEO: 56,17% (Sursa: Similarweb)
- Profit net teoretic din SEO: 278 mii de euro (Profit total * Procent vanzari din SEO)
5. Analizeaza-ti competitia
SEO depinde foarte mult de competitia pe care o ai. Pentru a ajunge mai sus decat ei trebuie ca Google sa considere site-ul tau mai bun. Insa, nu te speria, chiar daca poate parea ca ai competitori greu de batut, eu de exemplu am ajuns mai sus decat site-uri precum Carrefour, Auchan, Diverta sau Carturesti cu un site foarte mic.
La ce poti sa te uiti:
- Autoritatea site-ului lor. Foloseste un tool precum Ahrefs (gratuit)
- Vezi cate vizite organice au. Poti vedea asta tot pe Ahrefs (gratuit)
- Intra pe site-ul lor si vezi ce pagini au si ce cuvinte targheteaza.
Aici poate sa fie putin complicat pentru ca poate ei nu au facut SEO cum trebuie pentru anumite cuvinte cheie sau le lipseste ceva si tu vei copia acelasi lucru.
- Lucreaza cu un Specialist SEO care poate analiza mult mai bine ce iti lipseste si ce poti lua de la concurenta.
SEO are avantajul ca strategiile concurentei sunt „la vedere”, insa trebuie sa stii unde sa te uiti.
- Poti folosi pur si simplu Google.
Intra pe Google si cauta un serviciu sau un produs. Site-urile care sunt in top sunt cele alese de Google ca fiind cele mai bune sau relevante. Insa si acesta metoda are limitarile ei. Un site cu autoritate mare, are un avantaj considerabil fata de celelalte site-uri chiar daca site-ul are cateva lipsuri. SEO este un cumul de mai multi factori, nu doar unul.
6. Considera postarea de articole care sunt cautate de clientii tai tinta
Mare atentie: Aici depinde foarte mult de specificul afacerii tale. Daca vinzi produse sau servicii, primul pas ar fi sa te concentrezi sa apari mai sus atunci cand oamenii cauta aceste produse sau servicii. Te interesează să vinzi, nu doar să ai vizitatori pe site. În final trebuie sa te consulți cu un specialist sau analizezi pentru a vedea daca se potrivește și pentru tine să ai articole pe site.
Articolele sunt bune în special pentru afacerile care vând servicii.
În unele cazuri, scrierea de articole poate fi o strategie bună, dar trebuie neaparat să te consulți cu un specialist SEO bun care să știe să identifice DACĂ merită să scrii articole și ce articole să scrii.
De-a lungul timpului am întalnit foarte foarte multe afaceri care fac greșeli la aceasta parte, chiar si afaceri mari cum este Massmutual, asa cum am aratat în acest audit de pe site.
Pe de alta parte pentru unele nișe sau afaceri aceasta strategie poate fi foarte bună (de exemplu: firmele de SaaS, agenții și altele), dar execuția este cea care face diferența.
Publicarea de articole poate fi o strategie excelenta în unele cazuri datorita faptului ca prin ele afacerile pot ajunge la clientii tinta, care pot fi interesati de produsul sau serviciul lor, si astfel:
- Pot aduce mai multi clienti (constant)
- Se pozitioneaza ca specialiști pe domeniul lor
- Dezvoltă încredere pentru potențialii clienți.
Un alt avantaj al articolelor este faptul ca investesti putin la inceput sa publici articolul, dar dupa aceea investitia se amortizeaza destul de repede daca ai un SEO bun.
7. Asigura-te ca ai un site modern si usor de navigat
Experienta utilizatorului pe site este foarte importanta pentru a atrage mai multi clienti, dar si pentru a avea rezultate din SEO. Un site modern si usor de navigat are urmatoarele beneficii:
- Scazi numarul de utilizatori care pleaca de pe site
- Cresti rata de conversie
- Te pozitionezi ca un brand de incredere
Prin urmare, poti vinde mai mult.
8. Fa un audit SEO și al experienței utilizatorului pe site
Din experienta mea, partea tehnica este mai putin importanta comparativ cu aspectele menționate anterior, însă uneori pot exista anumite greșeli care te pot afecta și astfel un audit tehnic merita facut oricum pentru ca are si el contributia lui.
Uite ce variante ai:
- Google Search Console – aici poti vedea o parte din erorile tehnice pe care le vede Google la site-ul tau (dar e foarte limitat)
- Ahrefs – Poti face un audit tehnic gratuit daca iti conectezi contul la Google Search Console (Nu trebuie sa platesti nimic, dar e limitat doar la chestiunile tehnice)
- Poti cumpara un audit de la un specialist, dar bine ar fi daca ai fi informat astfel încât să nu cumperi un simplu audit exportat din Ahrefs (ceea ce poți obține și singur)
Eu fac atât audit-uri tehnice, cat si audit-uri on-page, de link building, de experienta a clientului pe site și de îmbunătățire a ratei de conversie pe site.
Astfel, bine ar fi să ai și un audit referitor la experiența utilizatorului pe site și audit de îmbunătățire a ratei de conversie pentru ca acum poți pierde vânzări daca site-ul nu functionează cum trebuie, nu aduce comenzi, etc.
9. Urmărește rezultatele
Aici recomand sa folosesti Google Search Console. E gratuit si uite ce date poti vedea:
- Numarul de persone care au vazut site-ul tau pe Google (impresii)
- Numarul de persoane care au dat click pe site-ul tau
- Cuvintele folosite de ei pe Google
- Pozitia medie pe care o ai pe Google pentru cuvintele cheie pentru care apari
- Performanta si istoricul in timp
- Erori tehnice
- Poti cere indexarea mai rapida a paginilor site-ului
- Si multe altele
(Opțional) 10. Poți folosi domenii (site-uri) expirate*
Acest lucru presupune sa gasesti un site cu autoritate SEO care nu mai este folosit, dar a fost folosit in trecut pe nisa ta, de exemplu: un site care a fost folosit în trecut de către o spalatorie de haine
Aceasta este o strategie foarte avansata și în România nu poți găsi mereu domenii expirate bune sau relevante pentru tine. Însa atunci cand competitia este ridicata sau ai un site nou si vrei sa ai rezultate mai rapide și totodata ai buget, poți cerceta daca exista domenii expirate care ar putea fi bune pentru tine.
Cum functioneaza pe scurt? Poti gasi domenii care au deja autoritate SEO, dar nu mai sunt folosite. Le cumperi si le redirectionezi catre site-ul tau sau folosesti direct domeniul expirat. Astfel, te ajuti de autoritatea site-ului vechi. Asa cum am mentionat, este o strategie foarte avansata și mai greu de găsit.
Cine sunt eu?
Sunt Lucian Nuta, specialist SEO, am facut SEO pentru multe afaceri din afara si din Romania. Unul din rezultatele mele este ca am ajuns sa apar pentru mai multe cuvinte cheie mai sus decat site-uri precum Carrefour, Auchan, Diverta sau Carturesti (vezi studiul de caz aici).
Te invit sa intri in Grupul de Facebook Comunitatea Optimizare SEO Romania unde iti pot raspunde la intrebari.